glädje och sorg (livet ur ett perspektiv)



en vecka i både glädje och sorg har dragit förbi mig, har gått från ett leende till tårar som runnit ner för mina ros färgade kinder. Jag har längtat och ännu inte fått sluta längta, de har tagit på mina krafter och till slut kunde jag bara inte hålla allt inom mig, inte ens under skoltid. Men antar att de var all jävla press från skolan osså som lades över mina axlar, tunga stenar som bara blev tyngre för varje dag som gick. Samtidigt som man själv stressar upp sig och vill presstera så bra som möjligt fast att man någonstans utåt alltid säger jag bryr mig inte, de går som de går eller t.ex. fuck de, skolan e inte mitt liv. Dock så e är ju inte skolan något liv utan kanske snarare en läran om kunskaper men att all tid försvinner från nyfiket barn som vill upptäcka världen till en ung kvinna eller man. Bör man inte ibland tänka att man måste göra något med sitt liv osså , leva de och ha kul. Vara sig själv och släppa lite på tyglarna.
för även om du bestämmer dig för att ha lite kul så betyder de inte att din framtid är förstörd utan kanske snarare räddad för du får goda minnen och härliga vänner. Man kan tänka tillbaka och se att man inte bara plugga,plugga,plugga utan hade roligt och faktiskt gjorde något som man själv vill göra osså.
Och nu säger jag inte att det är fel o plugga för det måste man ju om man vill leva livet när man är äldre och kanske få jobba med något som man verkligen älskar men jag tänker alltid att tänk så är du borta om en månad? eller kanske skadar du dig så du blir rullstolsburen. hur känns de då om man missat massa roliga saker man kunde göra i livet men inte gjort. Bara spring en runda och var glad för att du har två ben att stödja upp ditt liv och din kropp med.


Kommentarer
Postat av: Mimmi Eriksson As Milae -11 ÅR, EGNA LÅTAR, DANS, SÅNG M.M

bloglovinbyte / länkarbyte? :)

2012-03-10 @ 16:48:57
URL: http://milae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!