bakat

igår bakade jag här kmr  lite bilder under bakningen ni kommer förstå efter ett tag vad det var jag bakade



ingridienserna



började med att smälta smöret



sedan hälde jag i socker



nu är smör,socker,ägg och mjöl i



hält i resten av ingridenserna och smeten är klar



sedan hälde jag i smeten i en form



och in i ugnen (haha sorry för ugnen var lite skitig xD)



och bakelsen är klar och det blev en kladdkaka ;)



Receptet är :
100 gr smör/margarin
3 dl socker
2 st ägg
1 1/5 dl mjöl
cirka 5 msk kakao
2 tsk vaniljsocker

och sedan in i ugnen i 175 grader ungefär i 25- 30 min

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!